fredag 26 mars 2010

Fnys!

Jag blev så glad när matte kom hem i dag och begärde  omedelbart en gosstund. De dröjde inte länge förrän matte kom med kammen och förvandlade gosstunden till pälsvårdsstund. Ja e lite ömpälsad bak vid svansroten och när hon tog i där bak blev ja sur och tassade till henne. Va tror ni händer då? Att hon lägger kammen åt sidan och gosar med mig som jag vill. Nä, hon hämtar KLOSAXEN! Så här sitter ja nu med korta klor och öm i pälsen.

Ja som bara vill gosa lite.  05-03

9 kommentarer:

Wikki sa...

Jo minsann det raspas med en sådan där jämrans kam bak i mina kalsonger också. Usch säger jag bara. Du har min fulla förståelse!
Tasskram Wikki

Katten Gustav sa...

Så typiskt...otack är kattens lön, tror jag det heter.
Men nu måste du ha en garanterat kam-och klosaxfri låång kelstund till godo. Tassen!

Findus, Isak och Rasmus sa...

Näää... *darrande morrhår* Vad är det vi hör? Tänk att en stackars kissemisse kan bli så missförstådd! Oftast så tröttnar vi missar på kammen mycket fortare än våra människor gör. Varför är de så sabla långrandiga för? Vi är tvärrandiga och det är mycket snyggare. Tass.

kattensippo sa...

Stackars Nea. Det måste kännas fruktansvärt att bli kammade och kloklippt på samma sång. Du får be matte köpa en ordbok så hon förstår dina jam bättre.

Kaniniss och Materia sa...

Stackars lilla dig som bara ville gosa*darrande öron* :(. Tur att jag inte har så mycket päls så matte behöver kamma eller borsta mig *pust*
I alla fall en *kaninsniff* på dig. Kaniniss

Nea theCat sa...

Wikki: Varför skall den dra så himla hårt undrar ja. De e ok när den bara glider genom pälsen. När man minst anar de så drar den plötsligt till och gör ont! *sniff*

Gustav: Ja verkligen är det de. Där får man för att man är en god katt dagarna i ända. :( Jo det blev en gosstund, men de var inte riktigt samma sak.

Findus & Co: Jo så är det :(.

Precis! Tvärrandigt är mycket snyggare! *fniss*

Sippo: En mycket bra ide, en jamiska till svenska bok är nog precis vad matte och många andra tvåbeningar behöver!

Kaniniss: Sån tur du har. Slipper du kloklippning också? Tack för sniffet :).

Nosbuffar på er alla!

Dui och Deco sa...

Oförskämt! Antingen gosar man eller så kammar man och i våra ögon är det inte så svårt! GOS självklart. Nosbuff

Trassla sa...

*deltagande digital vovve-slick*

Nea theCat sa...

Dui & Deco: Instämmer till fullo! Man luras inte med gosstunder på det sättet. Gos är gos och pälsvård och kloklippning sker under starka protester!!!

Trassla: Tack, behövde det!

 
template by suckmylolly.com