onsdag 17 februari 2010

Vad är ditt smeknamn?

Gustav frågade om namn och det var väldigt roligt att läsa hur alla vännerna har fått sina namn.

Nu jamas de ju som så att “kärt barn har många namn” efter som ja e mattes käraste så har hon givetvis många namn på mig. Ja kallas för NeaPhea, och sneaNea men de jamar ja helst tyst om! Annars är de Nippertippan, Babe (efter nån gris på teve tror ja de var), Sötis, gullunge. Men oftast kallar matte mig för sitt lilla bus! När hon kommer hem och ja möter henne i hallen så säger hon alltid -Hej mitt lilla bus.

Nu undrar ja vad ni har för smeknamn.

Tass!

8 kommentarer:

Tina sa...

Goliath brukar till vardags kallas Golle, men även mindre smickrande saker som Fetto, Tjockmage, Långskånk. Lisen brukar kallas Grisen, Fisen, Lillplutt.. Dom lyssnar ändå inte på sina namn, det enda dom lystrar till är plinget i matskålen :$

Dui och Deco sa...

Vad gulligt! Jag Deco kallas Stumpan, Lilla gumman och Sötnos och jag Dui kallas för Lilla gubben och sötnos eller sötkatt. Ja vad får man inte stå ut med..Nosbuff

Mayas äventyr sa...

Jag brukar mest kallas för Majsan eller skruttan.
Trazzel och Zaga går ju under benämningen hulliganligan.
Trazzel kallas även för trasselprassel. Zoya kallas ibland för Zoyzan. Mizzan kallas ofta för mamma eller köttbullen (hon har eh så att jama "lite" hull)

kattensippo sa...

Jag har så många smeknamn att jag knappt kommer ihåg alla. Men det brukar sträcka sig mellan "gullegubben" och "kattskrälle" ibland tror jag våra människor har svårt att bestämma sig.

Katten Gustav sa...

Jag har nog inget smeknamn tror jag. Gustavkatten blir det för det mesta. Och Piffen och Puffen. Sen kan ju namnen sägas på massor av olika sätt. Det är nog mest där som smeket eller arget märks.

Findus, Isak och Rasmus sa...

Fina namn, allihop! Jag (Findus) kallas ofta för mattes lilla kurris (ljud), mattes hjärta/hjärtegryn eller gulleponken *fnys* (färgen).

Isak blir mattes bebis när han ligger hopkurad i famnen. Konstigt, för han är äldsta katten, om än bara med några veckor. Mysak kan han också få heta.

Rasmus är kvittermissen, lillmissen eller buseponken. Det senare namnet kanske förklarar sig själv? *fniss* Har han varit i avbitartagen kan det bli knipsekatten. Kurr och burr.

Nea theCat sa...

Tina: De e ju så här att plinget i matskålen är universellt språk för alla katter. :) Tycker det var liiiite taskigt namn med Fetto. Är säker på att Golle är alldeles lagom tjock :D.

Dui & Deco: Fina namn!

Jäpp, de e inte lite vi får stå ut med. Blev lite orolig här nu när ja läste alla namn, matte lär ju få idéer av alla dessa. :)

Maya: Ja Majsan är ju nästan givet :D. Skruttan var sött.

Trodde Missan skulle kallas prassel hon med för hon hade varit ute och prasslat och blivit med Zaga. :)

Sippo: Verkar vara lite efter humör med de där tvåbeningarna. Oftast när man blir kallad för något mindre "fint" så e de tvåbeningen som ställt till med något.

Är säker på att du kallas för gullegubben flest gånger!

Gustav: Ja har kallat dig för Gurra i bland.

Du har säkert helt rätt i att tonfallet säger en hel del!

Findus & Co:
Så fina smeknamn ni har alla tre! var fint, de skall ja jama till matte om, låter mycket bättre än sneaNea!

Rasmus är buset hemma hos er förstås :)

Tack för att ni ville dela med er av era smeknamn. Nospussar till er alla som berättat sina smeknamn.

Puma och Sixten sa...

Men Nea då, du han före oss med denna idé ser jag. Ja, ja, vi får väll göra ett inlägg om bara våra smeknamn då.
Matte har en hel del konstiga namnförslag på oss ibland, alla med en speciell förklaring.
Tasskram/Puma & Sixten

 
template by suckmylolly.com