tisdag 2 februari 2010

De hemskaste ordet ja vet

SLUT! De e de hemskaste ord ja vet! Ja har fått höra de ordet flera gånger i dag. Så fort ja jamat att de e dags för min Dentabits ranson har ja fått höra att de är SLUT! De e hemskt ju! Mesproppen matte har inte velat gå i väg till affären heller för att det vari t snöstorm igen.

Hallå! Är inte JAG de viktigast i mattes liv? Är inte ja VÄRD att trotsa snöstormar för? Tydligen inte? *fnyser*

När de väl slutat snöstorma så gav sig matte ut för att ta lite foton. Då passade det att gå ut minsann, när affärerna hade stängt. *mutter* Hon sa att hon ville ta foton innan de börjar ploga och ha sig och förstöra allt vackert.

Här är några av fotona mattet tog. Tyvärr accepterar inte Blogger foton bredare än 400 px längre, det beror på att vi har egen domän numer så Blogger hostar bara mindre bilder för oss. Skall jama till matte att lägga upp bilderna på vårt album senare.

Fotona är tagna utan blixt och med hög ISO.

Exif_JPEG_PICTURE                                              Det skall finnas en trottoar under all snön här!

Exif_JPEG_PICTURE                                               Ägaren till blomsterhandeln får börja skotta tidigt :) Där är minst två trappsteg under snön.

Exif_JPEG_PICTURE
Undras varför det blivit ett runt snöfritt fält på väggen?

Exif_JPEG_PICTURE
En butiksägare till som får att göra i morgon bitti. 

Exif_JPEG_PICTURE                                              Ja tar en kontrollrunda i trapphuset när matte kom hem från sin fotosession.

Matte försökte locka ut mig utan för porten för att ja skulle få känna snö under min tassar! Ja stenvägrade givetvis. Aldrig att ja sätter en tass i det där otäcka vita!!! Inte för alla Dentabits i världen!!!

Ni som bor uppe i norr tycker kanske att vi här nere är lite fåniga som blir så upphetsade över snööööö, ni har säkert mycket mera snö än vi. Men ni skall veta att det var nästan 5 år sen sist vi hade en snörik vinter. Så snö var femte år gör att de blir lite av en sensation för oss.

Tass vänner!

11 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Fina bilder! Det blir lite häftigt med snön! Dålig framförhållning med Dentabitsen. Självklart ska det ALLTID finnas hemma. Nosbuff

Puma sa...

Åh, va roligt att se hur mkt snö ni har. Matte har tänkt göra ett liknande inlägg för att visa hur mkt snö vi har på Öland. Matte ser till att det alltid finns ngn sorts godis hemma till oss, det är en kattlag på det här hemma. Tass/Puma

vimsan sa...

härliga bilder! Slumpen "råkade" hoppa ut och försvinna i snön och jag har aldrig sett en katt skutta så snabbt in igen:) Antar att han väntar med att gå ut till midsommar..
Kram Jam o Spinn

Klosterkatterna sa...

Man behöver inte bo uppe i norr för att ha mycket snö - vi bor vid Vänern (högra sidan) och här är det så mycket snö nu att matte har fått beställa plogning för att hon skall kunna ta sig ut ur huset. Våra Dentabits är också slut! Och blötmaten. Men vi har massor av siklöja i frysen, och torrfoder, så vi svälter inte. Hoppas att du har mat i alla fall?

Tass från Imma, abbemissa.

Katten Gustav sa...

Min husse som jobbar långt bort i norr säger att det inte är mer snö där än här nere. Fast där är det mer vanligt förstås. Jag förstår inte alls hur en del kan tycka att det är kul med snön. Inte min matte heller. Hon har bott i norr och säger att hon har haft nog med snö för resten av livet.
Men Dentabits får man aldrig nog av!

Mayas äventyr sa...

Vilka fina bilder din matte har tagit. Lite fint är det i alla fall med snön...
Men jag tycker att din matte är oförskämd mot dej som inte handlar några Dentabits. Om jag kunde så skulle jag skicka över några i bloggen. Förresten ska jag nog testa...*funderar*

Mayas äventyr sa...

Nea, nu har du några dentabits på min blogg *svansvift*

Findus, Isak och Rasmus sa...

Duktig tassograf, din matte. Bilderna är verkligen jättefina! Hoppas att matte fick lite dåligt samvete och köpte nya Dentabits idag? Det fanns kanske något annat smaskigt att mumsa på igår. Du har ju så goa recept. Tycker du borde få bli tv-kock. Skulle mycket hellre se på dig än alla Leilor och Tinor och allt vad de heter. "Nea the cook". Kurr och burr.

Anonymous sa...

Fnissvoff!
Matte läste fel i hastigheten. Fast det var kanske rätt ändå?
Hon tyckte att det stod att fotona var tagna med hög IQ.
...och det var väl rätt...?

*vift vift vift*

Trassla Yetivovve

kattensippo sa...

Jag förstår att du stenvägrade att sätta tassarna i det otäckt vita. Det räcker ju med att se Gustav trampa omkring med snö upp till magen, så blir man avskräckt. Hoppas matte skaffar nya Dentabits till dig snart.

Nea theCat sa...

Dui & Deco: Det är häftigt med snö. Vintern känns inte lika lång på något sätt. De blir ljusare ute om dagarna och de är härligt.

Ni har helt rätt Dentabits skall ALLTID finnas hemma!

Puma: Jo, vi har ju en ovanlig vinter för en gångs skull. Massor av snööö. :)

Visst står de i kattlagen om Dentabits? Får ta och läsa den för matte!

Vimsan: Haha, stackarn är väl alldeles stelfrusen än, kan ja tänka. Själv sätter ja inte ett morrhår utanför porten!

Klosterkatterna: Siklöja låter jättegott! Okay, kan tänka mig att kanske byta ut någon Dentabits ranson mot lite fisk. KANSKE...

Gustav: Min matte säger att vi i norden nog behöver vit snö de mörka, mörka dagarna. Snön reflekterar dagsljuset så vi får mer ljus under dagtid. Men varför skall snön vara så kall?

Maya: Tack så hemskt mycket för Dentabitsen. Du är världens BÄSTA Maya!!

Findus & Co: Det dröjde men nu har jag fått Temptations! Ny sort med kycklig och ost. Jättegoda är de!

Trassla: Nä du läste nog fel! Tycker min matte har bevisat gång på gång att hon inte har något större IQ :D

Sippo: Såg Gustavs kamp för att gå på toa. Nepp inte ett morrhår och än mindre en tass utan för porten jamar ja bara!

 
template by suckmylolly.com