söndag 14 februari 2010

Smalis

Ni kanske minns att ja fått mycket mindre Dentabits & Temptations ransoner numer. Orsaken var att matte ansåg att ja börjat bli lite oroväckande rund om lilla magen.

Nu vill ja framföra bevis 1A här.

Exif_JPEG_PICTURE
Notera min normalsmala midja!

Ser ni ens en antydan till någon övervikt på min lekamen?

Enligt matte så har jag blivit “smal” genom hennes arbete med att ransonera maten och Dentabits samt regelbundna träningspass med vippor och röda pricken.

Jag tror hon ljuger!

Sanningen är snarare att jag aldrig varit överviktig utan bara haft extra fluffig vinterpäls. Håller ju på att byta om nu till vårkläder och då kommer min slanka midja fram igen!

Så det så!

10 kommentarer:

Tina sa...

Hej Nea vilken FIN blogg, att jag aldrig hittat hit innan, ska genast lägga till bloggen bland mina favvisar! :D

Nakenkatter kanske ser lite skrämmande ut men dom är supersnälla :D Och är så lena att klappa så det känns som att klappa en aprikos ;D

Förresten, är Dentabits verkligen SÅ gott? Jag kanske skulle testa det på mina små missar..

hihi tasstass!

kattensippo sa...

Jamars vilken tjej!!! *morrhårsvift och busvissling* Självklart så har du bara haft en fluffig päls när det varit så kallt. Men nu serrrrrrr man ju verrrrrkligen din midja... Kurrr...

Dui och Deco sa...

Du är jättesnygg Nea! Precis lagom skulle vi jama, självklart är det pälsen och förresten lägger kameran till flera kilo så du är mager..Nosbuff

Findus, Isak och Rasmus sa...

Spara bilden, Nea! Så kan du vifta med den om matte kommer med fåniga ransoneringsidéer. Bilden är verkligen bevis för att du är helt lagom. Vi tror du skulle kunna bli tass-omodell när som helst! Kurr och burr.

Mayas äventyr sa...

Så sant som det är jamat. När man byter till vårpälsen så blir midjan smalare...

Klosterkatterna sa...

Hur ser din matte ut kring midjan, tro? Hon kan ju inte precis skylla på tjock päls, antar jag... min matte är rund som en boll, men hon försöker inte skylla ifrån sig och inte påstår hon att vi är tjocka heller. Säg åt din matte att om du skall banta, så skall hon också det... och avstå från godis...

Förresten tycker jag att du är jättefin precis som du är!

Tass från Imma, abbemissa.

Puma sa...

Du ser jätte stilig ut tycker vi.
Jag har samma problem med min Matte, även om jag inte väger mer än jag ska så säger hon att jag har något sorts buk häng vid bakbenen. Min päls är helt tuffsig där och det tycker hon är konstigt. Typiskt människor att klaga på lite rundare midjor, man ska leva gott och inte hälsosamt tycker jag. Tass/Puma

Nea theCat sa...

Tina. Tack :) Så glad ja blev.

Jo, kan tänka de är lena och trevliga katter. E väl en vanesak med att pälsen saknas.

Dentabits är vrålgott! De flesta katter gillar dem. :) Testa vet ja!

Tass!

Sippo: Nu rodnar ja så hela nosen blir röd. Tack!

Tänk att de skall vara så svårt för tvåbeningar att fatta att det bara är päls och inget annat!

Dui & Deco:

Precis som ni är! Ni är perfekta båda två. Ni har så rätt så. Kameran lägger på kilon den med så i verkligheten är ja ännu smalare!

Får nog be matte öka ransonerna så ja inte försvinner helt i mina vårkläder :D

Maya: Visst är de så. Tjocka kläder=tjock mage. Tunna vårkläder=smal mage! E väl inte så svårt att räkna ut!

Findus % Co: De kan ni tro att ja skall. Så fort hon piper om magar skall ja plocka fram bilden.

Men tassomodell vet ja inte om ja vill bli. Tycker de e tillräckligt jobbigt att vara tassomodell för matte här hemma.

Imma: Där jamade du något. Ja skulle vilja se henne bara äta två popcorn per kväll. Eller bara två chips per kväll. De kan ja ju lugnt jama att de skulle hon ALDRIG gå med på.

Nu äter hon ju visserligen inte godis varje dag, men när hon gör de så slinker de ju ner en hel del mer än två bitar!

Tror ja skall göra de, inför att om ja skall äta pytteransoner så skall hon också göra de! Lika för lika! Dessutom gnäller ja sällan över min vikt. Medan hon kan gaffla om sin tills man blir sår i öronen!

Puma: De hakar väldig upp sig på de där med vikt i bland. Vi kan jama att de faktiskt bara är PÄLS tills vi blir blå i huvudet utan att de lyssnar.

Ja har också lite extra PÄLS vid bakbenen. Undrar om de har att göra med kattereringen?

Tass vänner!

Katten Gustav sa...

Jag ser direkt att du ser ut exakt som en katt ska se ut. Det är ett elände varenda vinter tycker jag med detta ständiga tjockanklagande. Att det ska va' så himla svårt att fatta att vi måste ha en massa päls för att överleva då? Plus ett tillskott av Dentabits för att vara helt på den säkra sidan! Tass!

Tre katter sa...

Du är hur snygg som helst! Punkt slut! Vi skulle gärna tvätta din midja! :)

Kärleksfulla tassar
//Tre katter

 
template by suckmylolly.com