tisdag 11 november 2008

Svaren som kan ge Towa sparken

http://www.expressen.tv/noje/1.1364382/svaren-som-kan-ge-towa-sparken
Jo, det vill jag lova. I söndagens program av Sanningens Ögonblick berättade Towa, som jobbar som en personlig assistent till funktionshindrade, om hur hon inte bara haft ett sexuellt förhållande till en av sina vårdtagare utan också använt "assistent pengar" till att köpa en utlandsresa för sig själv och sin pojkvän, samt hur hon använt assistent pengar till att köpa saker till sig själv. Nu framgick det inte exakt vad assistent pengar var för någont men jag antar att det handlade om de funktionshindrades privata pengar som hon alltså olagligt använt för sina egna syften.

Hon hävdade bestämt att det var tillåtet att ha ett förhållande med en vårdtagare. Något jag verkligen tvivlar på. Att inleda ett förhållande med någon som står i beroende ställning till dig är inte tillåtet - eller bordet inte få vara det i allafall.

Dessutom har hon då troligtvis stulit pengar från en vårdtagare. Denna människa borde definitivt inte arbeta med något inom vården i mina ögon.

Hur många fler av hennes sort finns i vården? Borde kanske alla som vill jobba inom hemtjänst och vård testas av lögndetektorer med jämna mellanrum?
Jag hoppas verkligen att Towa får kicken. Det är inte acceptabelt att göra på det sättet. Inte alls och det skall markeras ordentligt!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

0 kommentarer:

 
template by suckmylolly.com