torsdag 6 november 2008

Halal-tv och Carl Hamilton

Såg nyss på debatt som sina vana trogen endast vill skapa sensationer. Ingen får prata till punkt.

Nåväl som jag har förstått det hade bråket med Carl Hamilton enkelt kunnat avstyras om kvinnorna hade på ett respektfullt sätt förklarat varför de inte ville ta i hand i stället för att bara kräva respekt från honom.

Om någon av respekt för mig vill ta mig i hand och jag av någon anledning inte kan ber jag om ursäkt och förklarar varför!

Att ta i hand är i Sverige en handling av respekt. Att vägra ta i hand utan att ge en orsak på ett respektfullt sätt ÄR faktiskt en förolämpning. Men som vanligt är sunt förnuft inte något för Debatt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Jan sa...

En bra synpunkt
som jag instämmer i.

Nea sa...

Tack för det. Tror det handlar om en ren kulturkrock helt enkelt, som enkelt hade kunnat avvärjas genom att vara tydliga.

Ser det helt klart som att det är bättre att vara övertydlig i sina förklaringar än att inte förklara alls.

Jag är övertygad om att de flesta inklusive Hamilton hade kunnat acceptera ett avvisat handslag OM det hade åtföljts av en annan tydlig respektförklaring.

 
template by suckmylolly.com