torsdag 9 oktober 2008

Kvittrande glad..

Sitter hos frisören. Så plötsligt hörs ett fågelkvitter från min väska. Plockar upp mobilen och SMSet och får läsa: Hej min underbara faster... Kunde nästan höra hur drillande glad hon var när hon messade. Det är inte utan anledning att jag valt näktergalsång som melodi för hennes SMS. Tongue Btw, har forfarande inte fått veta vad du önskar dig... det börjat snart brinna i knutarna, typ...

Dagen i dag har till en del gått åt att felsöka mitt 2 gig minneskort till mobilen. Vilket jag inte lyckats med. Nu är kortet dödare än dött. Tur jag har kvar 1 gigaren som följde med mobilen. Men 1 gig... känns så liiite ju Crying. Får väl buda hem ett nytt större på Tradera.

Nåväl, det gick bra hos frisören. Det var lättsamt. Är nöjd med håret. Men inser att jag är i behov av en ny plattång. Den jag har nu åkte i golvet och plattorna gick sönder. Skulle vilja satsa på en lite bättre kvalisort denna gången. Vi får se vad som händer och fötter.

Nea klättar nästan bokstavligt talat på väggarna. Eller snarare på gardinerna. Inte mindre än två gånger har jag fått plocka ner henne från gardinstången. Hon är läcker, för när hon kände att jag höll henne så släppte hon taget om gardinen. Talk about trust. Hon litade verkligen på att jag skulle rädda henne.

Men jag hämnades med att klippa klorna och titta på tänderna, vilket hon inte gillar alls. Men det är bara att gilla läget.

I kväll kommer nya avsitt av Criminal Minds. Det är en ganska bra dag.

-Matte-

0 kommentarer:

 
template by suckmylolly.com