fredag 4 december 2009

Tur min matte har mig!

Ja har fått agera stödkatt igen några dagar nu när matte varit ledsen. Lågintensiv kurr & spinnhealing har hjälpt tycker ja.

Hoppas ni gillar min adventskattlender annars.  Vet att de e lite lyxprylar men de e vi värda eller hur? Har börjat att önska lite av lyxprylarna till mina vänner. Som tjusiga strasshalsband till fröken Maya. :)

Annars rullar livet på. Vackra ljus i fönstren så klart. Matte som håller på att bli galen på mörkret som blir mörkare och tätare för var dag som går. Ja jamar till matte att de snart vänder. Vi skall bara genomlida den längsta nätterna om ett par veckor. Sen börjar de gå så sakta åt ljusare tider igen.

De e bara att stå ut!

5 kommentarer:

Sippo sa...

Jag hör att du jobbar hårt med matte. Det är verkligen tur att hon har dig. Snuffe och jag har samma problem med vår husse. Han bara suckar och hänger med huvudet. Vi borde kanske starta en sån där anhörighetsgrupp, för oss katter. Då kan vi jama tips till varandra om hur man kan vara en hjälpsam katt.

Dui och Deco sa...

Det är jobbigt med detta mörker..Vad julig och fin din blogg är! Tycker det är kul med all tips. Tasskram

Nea theCat sa...

Sippo: Ett evigt slit e de. Du har nog rätt vi borde starta en anhörigkattsgrupp där vi kan ge tips och råd om stödkattsarbetet.

Dui & Deco: Ja tyckte de kunde få vara lite juligt på min blogg också. Men efter nyår kommer min andra älskade design tillbaka :D Tass!

gammelmatte Gittan sa...

Nea!
Säg till din matte att ha massor av ljus omkring sig! Kanske hon som vi inte vill ha levande ljus framme utan är lika rädd som vi att bränna våra söta fyrbeningar, men ljuslyktor med glaskupor eller andra lyktor med instängd eld går bra. Säg till henne att lyssna till glad och mysig musik och sitt hos henne och spinn och kela, så kommer hon att må mycke bättre och om Sippo läser det här så gäller nog lika för hans husse. Så gör vi här i klostret och det håller deppigheten nere!

Nea theCat sa...

Gittan: ja har jamat till matte om alla tipsen. Hon skall prova sa hon och tackar så mycket.

 
template by suckmylolly.com