tisdag 29 december 2009

Att skrämma slag på matte.

Ja skrämde slag på matte i kväll när hon kom hem.

De var så här att ja bestämde mig för att sova i fåtöljen med alla kuddarna istället för i sängen som ja brukar. Sen  sov ja riktigt  djupt och vaknade inte när matte kom hem och mötte henne alltså inte i hallen som ja brukar. Matte blev livrädd och gick om kring och ropade på mig. Ja låg yrvaken i fåtöljen och följde mattes förtvivlade letande efter mig. Till slut fick hon se mig i fåtöljen och lyfte upp mig och kramade och pussade på mig. Sa att ja aldrig fick göra så mer!

Vad då? Får ja inte sova i fåtöljen mer?hmm Konstiga matte!

10 kommentarer:

Findus, Isak och Rasmus sa...

Mattar kan vara konstiga. Förstår att du låg och kikade på vad hon skulle ta sig till. Du hade ju inte gjort nåt, men eftersom matte ändå blev rädd får du nog va´ extra snäll mot henne. Mjuk-tass- på- kinden-klappa henne lite. Kurr och burr.

Sippo sa...

Precis samma sak hände mig, fast jag låg och sov i garderoben. Människor är alldeles för oroliga av sig. *suck*

Annmi sa...

Mjaa jisses :)

Dui och Deco sa...

Tänk att man inte kan få sova i lugn och ro..Det är lika dant här ibland, matte och husse far runt som två tokar och hojtar och letar!
Nosbuff

Imma sa...

Jag skrämde också matte i natt, fast det begrep jag inte förrän efteråt. Det var så att jag fick något i halsen, så jag hoppade ner på golvet från sängen och kräktes upp det där som störde mig. När jag sedan vände mig om, råkade jag kliva i det våta och halkade omkull - och det hade matte fått syn på. Vilken reaktion! Hon ylade efter mig, högg tag i mig och började klämma och ha sig... ja, luktade mig t.o.m. i munnen *uäck* och grät om att "så där hade Aragorn betett sig veckan innan han dog". Jag blev förstås förvirrad av hennes hysteri, så hon hämtade min sköna borste och började borsta mig över hela kroppen, samtidigt som hon fortsatte att klämma på mig överallt. Att bli borstad är underbart, så jag spann högt... och det lugnade henne tydligen. Sedan upptäckte hon hur blöt jag var på ena benet, och då förstod hon äntligen vad som hänt - jag hade inte blivit sjuk, utan bara halkat och ramlat i det blöta jag kräktes upp. Så hon tvättade mig ren och fortsatte att gosa, borsta och pussa på mig en lång stund, innan vi la oss att sova igen... puh!

Katten Gustav sa...

Jättekonstigt. Förstår inte heller varför du inte ska få sova i den sköna fåtöljen. Man måste väl inte ALLTID sova på samma ställe? Det är något tvåbeningar fått för sig, för dom verkar alltid lägga sig på samma plats?

Conny kloster- å säkerhetskatt sa...

Hej Nea!
Ja tycker oxå att du ska få ligga där du vill. När vi e över på gammelmattes sida av huset så har ja hittat en jättebra sovplats. Ja sover i lilla gästrumme i baby-sängen där. De e jättemysigt å sova i den sängen me nallar å sånt omkring. Hoppas att du kan fortsätta me å sova i fåtöljen.
tasskram å nosbuff
Conny kloster- och säkerhetskatt i Otterbäcken

Mayas äventyr sa...

men hallå!? Ska din människa bestämma var du ska sova eller inte sova?? nä, det är klart att du ska få bestämma det själv...*mummel* Sov du i fåtöljen om du vill det. Människor - dom har så konstiga idéer för sej.

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Jag tassade in här och matte satt här bredvid och var lite trött...
Så kom det en massa mysik(=mysig musik) och ett väldans jam! Matte blev jättepigg och glad:) Pelle kom studsande och undrade om han kunde få jama med i sångerna! Vi blev glada hela gänget! Kram från Fjutten med kollegor!

Nea theCat sa...

Tack vänner för att ni förstår hur en liten katt har de :).

Faktum är att ja inte har sovit i fåtöljen något mer. Ja vill ju inte göra matte orolig i onödan.

Tass!

 
template by suckmylolly.com