tisdag 22 december 2009

Julstress

De e va matte tycks ha just nu. Hon kom nyss in från snöyra och skällde på mig för att ja låg på byrån med en tass nonchalant hängande . Hon tyckte ja såg så stressfri ut och tyckte de var orättvist. *Fnyser* Vet hon inte att de e en svårt konst att vara helt avslappnad.

Nu vet ja vad de där klapparna är för något. De handlar inte om någon gosklapp utan de e saker matte köpt för att ge bort till andra. Så tar hon fint papper och sätter på runt om så att ingen ser vad de e förrän efter man öppnat pappret.

Så är det alltså.  Jag övervakade inslagningen väldigt noga. Dessutom fick ja till och med en julpappersboll att leka med. Det var kul tup

Exif_JPEG_PICTURE

8 kommentarer:

Katten Gustav sa...

Fast jag tror att jag önskar mig en gosklapp i alla fall. Det måste väl vara det bästa man kan få?

Sippo sa...

Så bra att du fick reda på vad det var för klappar. Men som Gustav jamade, så är nog gosklapparna att föredra. Hälsa matte att det är en stor konst att vara helt avslappnad. Något som vi katter jobbar hårt på.

Findus, Isak och Rasmus sa...

Gos är mysigt. Fast prasselpappersjakt är också väldigt bra. Måste man välja?*ängsligt*

Dui och Deco sa...

Bollen verkar kul! Tror att alla våra människor behöver öva på det där med att slappna av, vi får helt enkelt vara goda exempel och visa hur man gör! Tasskram

Chinook ♥ Cherokee sa...

Inte stressa, bara gose-nose-mysa! =)

Anonymous sa...

Mjau Nea!
Vi får skämmas att vi inte har varit på våra kattvänners bloggar på evigheters evigheter, *SKÄMS*
Vi ska bättra oss inför det nya året.
WOW,(som tvåbeningarna säger) Så fin julbakgrund du har på din blogg, Nea, Mjau, blir ju riktigt avuvndsjuk, *Fniss*

GOD JUL på dig Nea!
Tassekram/
Mimmi
Chicko
Tarzan
Sessan
http://katternasblogg.blogg.se/

Nea theCat sa...

Gustav: De låter som en bra önskan. Om du inte får den av din matte kan du få en av mig :)

Sippo: Ja jag blev lite oroligt. Ja har monopol på mattes julgos!

Klart man måste öva på att vara helt avslappnad. Skall en speciell teknik till de där ju.

Findus & Co: Nä, du kan få båda. De e ju trots allt jul :D.

Dui & Deco: Ja, vi får visa hur det gå till så att de lära sig någon gång. De händer att jag även lägger mig på matte och slappnar av, bara för att visa ordentligt hur det skall gå till.

Chin&Cher: Yes bara nosgos de säger ja med!

Mimmi & Co:

Då får ja också skämmas! I bland är ja dålig på att kattentera hos andra. Vet inte varför. Får göra ett nyårslöfte att bli bättre på de.

Tass!

Mayas äventyr sa...

Människorna är bara avundsjuka för att vi kan ha en stressfri jul. Det är därför dom skäller på oss ibland

 
template by suckmylolly.com