fredag 6 november 2009

Matte mår dåligt

De har visserligen varit trevligt att ha matte hemma hela dagen men ja hade ju önskat hon hade mått bättre. Hon har haft hemskt ont i huvudet och mått väldigt illa. Det händer några gånger om året som hon får någon typ av migranhuvudvärk. Nej visst migränhuvudvärk hette de visst.

En sjuk matte betyder jobb för mig. Ja har varit en hemskt god katt hela dagen och varit tyst och stilla. Har legat vid hennes sida i sängen och utövat lite spinnterapi.

Nu i kväll mår hon lite bättre sen hon fick upp någon hårboll. Eller vänta tvåbeningar får ju inte hårbollar. De var nog något annat. Men huvudvärken minskade sen i alla fall.

Skall försöka få henne att äta något sen, hon har inte ätit eller druckit på hela dagen. Stackars matte alldeles blek och frusen.

Tass vänner, om ni inte hör från mig på ett tag så vet ni att de e för att jag har tassarna fulla.

9 kommentarer:

Dui och Deco sa...

oj, stackars matte! Hoppas att det går över fort.Du gör ett jättebra jobb när matte är sjuk. Trevlig helg på er! Tasskram

Wikki Bloggkatten sa...

Hej Nea! Du har vunnit pris på min halloweentävling så när din matte mår bättre kan ni ju kika på mn blogg om det!
Hoppas matten piggnar till snart!
NosPussar Wikki

Mayas äventyr sa...

Så tråkigt Nea att din människa är dålig. Fast lite tur är det att inte grisen kommit och hälsat på henne. Hoppas att hon mår bättre snart och du gör ett jätte bra jobb med spinnterapin. Den brukar vara supereffektiv sedan kan man växla med lite tassmassage om man vill

Sippo sa...

Tur i oturen att din matte har dig som hjälpkatt hemma. Jag vet ju själv hur det är att ta tass om våra människor.

Liza sa...

Det är så bra att du finns där och tar hand om din matte när hon har ont. Min matte har samma onda ibland så jag vet hur viktigt det är att finnas till hands och hjälpa till att spinna bort det onda.
Skickar lite varma tasskramar till er.

Katten Gustav sa...

Jag är säkert på att din matte uppskattat allt du gjort för henne idag. Spinnterapi är väldigt effektivt, för det får tvåbeningar att slappna av. Alltså perfekt behandling. Hoppas nu hon mår bättre i morgon och att alla i huset får en fin helg. Tass!

Imma sa...

Å, har din matte också migrän - precis som min! Ja, spinnterapi är jättebra, och så måste man vara stillsam och tyst... finnas där, men inte stöka omkring. Matte säger att vi katter är den bästa medicin hon har, när vi ligger tysta och trycker oss försiktigt mot henne (fast inte mot huvudet, förstås) när hon är sjukare än vanligt. Hälsa din matte så gott att min matte vet precis hur hon har det! *kurr*

Nea theCat sa...

Tack vänner. Ja har jobbat på och matte är mycket bättre i dag. Öm i skallen säger hon och hemskt trött trots hon inte gjort mer än vilat i ett dygn nu.


Enligt matte så uppskattade hon mest min katt mot kropp massage. Brukar inte gör de så ofta. Men de var ett undantagsfall i går.

Nu är matte på benen i alla fall även om hon är svag.

Annmi sa...

Ger din matte nosegos & tassar...Du är en riktig Kattbrat du ♥...Jam & Kram från Oss!!!

 
template by suckmylolly.com