lördag 7 november 2009

Katticinsks behandling

De finns kanske de som undrar över hur mitt katticinska behandlings schema såg ut i går.

Matte vaknade med sin hemska huvudvärk och insåg med en gång att hon måste stanna hemma. Jag förstod ju genast  att något var galet. Så när matte återvände till sängen följde jag med och la mig vid sidan om. Lite lätt spinnterapi följt av sövade kurrhealing. Snart sov matte gott.

Vanligtvis brukar inte matte somna när hon har sin hemska värk utan bara ligger i något slags dvala. Men med min hjälp somnade hon in riktigt.

Några timmar senare vaknade matte och gick upp, drack lite och fick göra ett akut besök med huvudet i toan.  Efter de mådde hon lite bättre och la sig i soffan. Ja insåg att här behövdes extratassordinära åtgärder och övergick till katt mot kropp massage. Alltså jag la mig på henne. Ja brukar aldrig göra de. Kan ligga tätt intill men väldigt sällan på henne. Men i går var verkligen ett undantagsfall.  Började uppifrån med att ligga på bröstet en stund, sen förflyttade jag mig stegvis nedåt och avslutade min katt mot kropp massage vid att ligga tätt intill hennes fötter.  Matte, som frös så hon skakade, upps-katt-ade verkligen min varma mjuka kropp.

Sen följde växelvis, spinnterapi och kurrhealing. När matte la sig för natten så låg jag på sängbordet och höll mitt vakande öga på henne. Hon vaknade vid tre och mådde lite bättre, gick upp och fyllde på min matskål. Ja behövde ju lite näring nu när ja jobbat så hårt så ja passade på att käka lite. Sen la jag mig tätt intill henne och hon somnade och sov tills i förmiddags och vaknade utan huvudvärk.

I dag mår matte mycket bättre. Hon är matt, och skallen ömmar lite, men hon har ingen värk.

7 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Skönt att det går åt rätt håll med matte. Vi är säkra på din insats har stor betydelse för tillfrisknandet. Tasskram på er båda

kattliv sa...

åh nea du är en underbar katt som finns där för din matte!
du är jätteduktig!!
/tass på dig.

Annmi sa...

Denna metod låter bra...Skönt att matte mår hyffsat..Fortsätt din goa behandling så blir hon helt bra! Du är såå mjauuarn's duktig!

jam 6 kram från oss ♥...

Wikki Bloggkatten sa...

Bra jobbat Nea! spinnhealing det är grejor det, jag praktiserar det ofta på matte och husse.
När din matte piggnar till lite mer får du be henne maila er adress så att jag kan skicka ditt pris!
TassKram Wikki

Mayas äventyr sa...

Så bra att din matte är bättre nu. Det är helt och hållet tack vare din hjälp. Utan den hade hon ju varit däckad än. *tass* kompis.
Men jag måste jama - mat mitt i natten - det var inte dåligt - det visar ju att din matte upps-katt-ade din behandling!

Katten Gustav sa...

Ett skolexempel på vilken oerhörd nytta och hjälp vi katter är för tvåbeningar. Vi är naturbegåvningar i helande och kelande. Hoppas din matte är helt bra snart!

Nea theCat sa...

Tack vänner. Visst är vi värda vår vikt i guld som hälsokatter.

:)

Tass och nosgos.

 
template by suckmylolly.com