måndag 25 augusti 2008

TJENA!

Hehe.. nu har ja äntligen fått lägga tassarna på tangenterna! Bloggen heter faktiskt Nea Online men det är ju matte som bloggat hittils. Hon får väl skaffa sig en egen blogg då.

Jo ja heter Nea då alltså och vet ni vad? Ja fyller hela 4 månader i morgon! Tänk så stor ja e. Presenter mottages gärna, önskar mig bollar och kattgodis med youghurtsmak. Matte säger att jag borde önska mig en sån där kattställning med inbyggd klösbräda också men jag vet inte vad de e. En ställning för katter eller en ställning av katter? Konstigt det låter, men matte säger att hon skall köpa en sån åt mig.

Matte säger att ja inte är en vanlig katt, för ja går på 48 timmars dygn. Knäppt va. Hon säger att ja är makalöst pigg i 48 timmar, då leker ja från det att solen går upp tills den blir mörkt på kvällen, sen är ja slö och sover mest i 48 timmar därefter. Jag förstår inte vad hon menar, gör inte alla det?

Ja älskar att leka med bollar. De är lite konstigt för mina bollarna försvinner jämnt. Vi har letat och letat efter dem men de är pyts väck! Matte säger att det GÅR inte, bollar KAN BARA INTE FÖRSVINNA de måste finnas någonstans, men trots det saknar vi fortfarande 4 bollar. Märkligt. Men min absoluta favoritleksak är en svart pinne med ett gummiband. På gummibandet fanns 3 ulliga bollar. Ja skriver FANNS för först gick den vita bollen av och sen den gula. Nu finns bara den röda kvar och matte säger att den också sitter löst. Vi tycker att det är märkligt att de inte kan tillverka mer hållabara leksaker för de tar minsann rejält betalt för dem!

Allra bäst gillar ja att jaga flugor, det är så spännande för jag vet alldrig vad de tänker ta sig till. Ja är världens bästa jägarinna för ja har jagat och dödat EN HEL Harkrank! Det du! Snart är ja redo att ge mig på möss också tror ja. Har övat jättemycket med mina leksaksmöss och inte en enda av dem har överlevt.

Nu skall jag se om det finns något annat kul att göra.

Over and mouse
Nea

0 kommentarer:

 
template by suckmylolly.com