onsdag 20 augusti 2008

Neas hämnd

Nea bestämde sig tydligen för att hämnas alla krossade plastbollar i dag. Så min rosa värmeljushållare i glas fick sätta livet till. Stängde in fröken Nea i köket och dammsög grundligt. Sen bar det av till vetrinären för ett stick i nacken. Vettisen kollade öron, päls och lyssnade på hjärtat först. Frisk som en nötkärna blev utlåtandet! Sen var det dags. Jag fick hålla i huvudet när hon skulle Vaccinera. Själva sticket gick bra, men när hon skulle spruta in innehållet i sprutan så tyckt Nea att det INTE var kul längre! Hon for in i buren och gömde sig i 10 hela sekunder innan hon trippade nyfiket ut på bordet igen.

Så nu är vi 300:- fattigare och en tid om 4 veckor rikare. Fick lite info om att jag bör avmaska henne två gånger till under hennes första år. Först vid 6 mån och sen vid ca 1 års ålder. Jag passade på att fråga om kastrering och fick rådet att vänta tills hon är nära året, eftersom sövningen är ju en stor risk och risken är visst större ju yngre katten är.

Jag har fått för mig att första löpningen inte är så besvärlig men det kanske kan variera från katt till katt. Vi får se hur det blir.

0 kommentarer:

 
template by suckmylolly.com