tisdag 23 december 2008

Irritationsmomenten duggar tätt!

Påven jämställer homosexualitet med miljöförstöringen. Sex skall leda till barn förtydligar Maria Hasselgren för Katolska Kyrkan i Sverige. Mig veterligt skaffar homosexuella barn i dag. Mer älskade, genomtänkta och efterlängtade barn finns nog inte i denna värld. Dessutom har forskning visat att barn till homosexuella inte alls innebär att de själva i större utsträckning än resterande befolkning skulle bli homosexuella.

 

Även transexuella fick sin del av påvens fördömande. Det är inte människan som avgör vem som är man eller kvinna, utan Gud. skall påven ha sagt enligt Aftonbladet. Jaha, då skulle jag vilja att herr påve förklarad de antal hermafroditer som föds varje år! Eller de finns kanske inte eftersom påvens resonemang då faller platt eftersom de bevisligen är födda med TVÅ kön!

 

Återigen lyckas en religiös ledare förmedla hat och splittring för mänskligheten. Borta är budskapen om älska dig själv och älska varandra, istället finns en mycket bitter eftersmak som handlar om att ta avstånd från vissa individer, förklara dem som paria och sjuka.  Under ytan av välformulerade ord ser jag en uppmaning till att diskriminera och utesluta vissa människor.

 

Bevara mänskligheten. Jo, nog var det väl ungefär vad Adolf Hitler också ansåg då endast kristna ariska människor skulle få lov att existera i denna världen.

Jag är inte homosexuell, men jag skiljer mig också från de allra flesta på vår jord, jag föddes nämligen med ett handikapp.

 

Jag blir riktigt rädd för vad påven förmedlar i sitt jultal i år för jag kan se för mitt inre att kanske om ett antal år hur en andlig ledare säger samma saker om människor med mitt medfödda handikapp. Att vi skulle vara en fara för mänsklighetens överlevnad för att vi föddes med en skillnad i en gen som gör att jag skiljer mig från de flesta andra. Steget är verkligen inte långt.

 

En andlig ledare har talat, och hatiska förvridna grupper och ledare har kanske ansett att de nu fått mandat till att agera och utrota denna paria. Tar påven något ansvar om så skulle ske? Det tror jag inte.

 

-Neas Matte-

 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

0 kommentarer:

 
template by suckmylolly.com