fredag 31 juli 2009

Helt slut

Ja e egentligen helt slut men ja tänkte ja skulle plita ner ett par rader i alla fall. I da har vi varit i skogen. Ja kände på mig att något var på gång men visste inte vad. Så plötsligt grabba matte tag i mig och de bar in i den dumma buren och sen in i en ännu dummare brummaskin.

Trots att ja jamade mina protester högt och tydligt brydde sig ingen om de alls *fnys*. Till slut var vi framme i skogen där mattes föräldrar bor.

De blev ganska trevligt trots allt. God mat, gos, vipp och flugjakt. De blåste en hel del så ja föredrog att vara mest inne och sitta och se på hur alla träden vajade ute och hur några mumsbitar gick omkring på gräsmattan med vippande stjärtar. Ja har försökt fånga de där många gånger. Men hur man än gör så bara lyfter de rakt upp så fort man gör en attack. MYCKET frustrerande och retfullt! *dubbelfnys*

Sen är de alltid lika roligt att passa på att lägga sig och sova på mattes husses sto precis innan han skall sätta sig och äta. Han har så lustiga uttryck då. Hotar med att rycka pälsen av mig och sådan saker. Men ja vet att han bara skojar med mig.

De e lite tjatigt att jämt höra hur söt ja e. Ja vet de, har hört de så ja e sår i öronen. Men hos mattes föräldrar så får ja höra de om och om igen. *suckar djupt*

Nu e ja så trött så ja funderar på att gå och sova på min kattställning tror ja. Matte mumla något om att hon behövde hjälp av stödkattjänsten men ja orkar inte just nu. Kan sova bredvid henne så kanske det löser sig.

Ses vänner!

Tass!

4 kommentarer:

Sippo sa...

Skönt att du inte hamnade hos stickisen i alla fall. Jag blir också hotad med pälsryckning när jag "är i vägen" som husse brukar säga. Tur att han också bara skojar.
Tänk på att göra lite konster, då får du kanske lite extra mums att tugga på. Gammelföräldrar skämmer gärna bort oss missar.

Tre katter sa...

Vilken tur att brummaskinen kan bidra till något gott också! Lät som om du har haft det riktigt mysigt!

Tass
//Tre katter

Nea theCat sa...

Sippo: Ja, jag var lite orolig att det var stickisdags igen. Men puh, de slapp ja.

Ja gjorde lite eleganta hopp och piruetter och visst blev det lite skinka på de. Skall fundelera på lite nya konster att visa upp till nästa gång.

Tass Sippo

Tre: Ja det var riktigt mysigt. Men som vanligt. Precis när ja hittat perfekta sovplatsen så är de dags att åka hem. Konstigt.

Tass!

Wikki sa...

Ny tävling hos mig: http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.10939966
Välkommen!
Tasskram bloggkatten Wikki

 
template by suckmylolly.com