fredag 3 juli 2009

Flämt…

Jag orkar verkligen inte röra mig i dag. Har matte som sekreterare.

slut_nea

Det är skönast att ligga så här. Har bestämt mig för att ligga precis så här resten av dagen också.

Oskar har varit på besök tre dagar i sträck, men i dag tycks han inte vilja komma hit.

Matte är så slut så hon är alldeles yr i bollen sa hon. Rätt åt henne att vara de tycker ja, för de var ja när ja kom hem  från sticktanten. Hon diskade disken sen var hon helt slut och sjöblöt över hela kroppen. Sen orkade hon inte göra mer. Hon börjar nog bli lite knäpp också. Hon kokade vatten i den här värmen och hällde upp i en kopp. Så tog hon någon påse och stoppade i vattnet och satte sen in koppen i kylskåpet och kallade det för “Iste”. Knäppt att koka vattnet om det bara skall bli kallt menar jag. Själv fick ja slicka på väldigt kalla och glatta kuber som mest smakade vatten. Det var rätt svalkande faktiskt.

Nu orkar visst inte sekreteraren skriva mer.

Ha det bra i *flämt* värmen!

7 kommentarer:

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Ja, usch vad varmt det är! Jag ville hoppa in i kylskåpet förut, men matte hindrade mig. Tänk, svalt och fri tillgång till mat, vilket drömläge!

Sippo sa...

Oskar var förbi oss igår. Det var ett fasligt dundrande och blixtrande.
Men husse är fortfarande lika svettig som innan. *suck*

Nea theCat sa...

Fjutten: Det hade varit något. Svalt och härligt och fri tillgång till skinka :)

Sippo: Ja Oskar drar förbi, men han tycks inte ha de minsta svalare väder med sig. *fnyser*

Libra på blogspot sa...

Oskar har inte varit här än. Hoppas jag slipper honom. Han är så jobbig. Det räcker med att någon av grannarna skaffat sig en skällis som sitter och ylar hela dagarna. Att han orkar i den här värmen.

Nea theCat sa...

Babsan: Jo men skällisar har inte alltid alla stråna på rätt ställe mellan öronen :)

Mayas äventyr sa...

Håller med - man ska inte anstränga sej i onödan.
Jag jamar alltid att man ska göra minsta möjliga på mesta möjliga tid.

Maria i Sennan sa...

Har du kollat ute-det har regnat-så det e nästan som vanligt igen-visserligen stängde matte in oss i natt för Tor va ute med sin Hammare-men i natt.....då ska det jagas
Ha det...LOLIS

 
template by suckmylolly.com